Tuesday, July 17, 2012

ကာလာမသုတ္ေတာ္


ေကာသလတုိင္း အပါအ၀င္ျဖစ္ေသာ ကာလာမ မင္းတို႔၏ အုပ္စိုးရာ ေကသမုတၱ နိဂံုးသည္ ေတာအုပ္တစ္ခု၏ အ၀င္၀၌ တည္ေသာေၾကာင့္ ထိုေတာလမ္းခရီးသြားတို႔၏ တည္းခိုရာအရပ္ ျဖစ္ေန၏။ အယူအမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေသာ ဆရာႀကီးတို႔သည္ ထိုအရပ္ေရာက္လွ်င္ မိမိတို႔ အယူကို ၀ါဒျဖန္႔၍ အျခားအယူမ်ားကို ဖိႏွိပ္ေဟာေျပာတတ္ၾကကုန္၏။ ထိုနိဂံုးသားတို႔သည္ အယူ၀ါဒႏွင့္ စပ္၍ ေယာင္၀ါး၀ါး ျဖစ္ေနၾကစဥ္ ဗုဒၶအရွင္ေတာ္ျမတ္လည္း ထိုအရပ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူလာ၏။ ထိုနိဂံုးသားတို႔သည္ အယူ၀ါဒ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ၾကားေနၾကရသျဖင့္ ဟိုသူေျပာတာ ဟုတ္ႏိုးႏိုး၊ ဒီသူေျပာတာ ဟုတ္ႏုိးႏိုး ေတြးေတာေနၾကရပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ၾကေလရာ ဗုဒၶအရွင္ေတာ္ျမတ္က အမ်ိဳးမ်ိဳးၾကားေနရေသာ သင္တို႔မွာ ယံုမွားေတြးေတာစရာပဲဟု မိန္႔ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ နားေထာင္ၾက ကာလာမအမ်ိဳးသားတို႔....

(၁)
ကေလးဘ၀မွစ၍ ၾကားနာ မွတ္သားခဲ့ျခင္းျဖင့္လည္း "ဟုတ္တယ္ မွန္တယ္" ဟု အစြဲအၿမဲ မယူၾကႏွင့္။

(၂)
မိဘဘိုးဘြား စသည္တို႔မွ ဆင္းသက္၍ (ပရံပရ-အဆက္ဆက္) မွတ္ယူလုပ္ကိုင္႐ိုးျဖစ္၍လည္း အစြဲအၿမဲ မွတ္ယူမထားၾကႏွင့္။

(၃)
"ဣတိ ကိရ - ဒီဟာက ဒီလိုတဲ့" ဟု အျခားတစ္ေယာက္က ေျပာလုိက္႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း အၿမဲမွတ္ယူမထားၾကႏွင့္။

(၄)
"ဒီအယူအဆသာ ငါတို႔ သင္အပ္ေသာ က်မ္းစာႏွင့္ညီတယ္" ဟု မိမိတို႔ က်မ္းစာႏွင့္ ညီေန႐ံုျဖင့္လည္း အတည္တက် မွတ္ယူမထားၾကႏွင့္။

(၅)
မိမိဘာသာ ႀကံစည္အပ္ေသာ အရာကိုလည္း "ဟုတ္လွၿပီ၊ မွန္လွၿပီ" ဟု အၿမဲအစြဲ ယူမထားၾကႏွင့္။

(၆)
အျခားေနရာ (အျခားႏိုင္ငံ) တို႔၌ သူတစ္ပါးတို႔ လုပ္နည္း ကိုင္နည္းကို သေဘာက်၍လည္း ဤေနရာ၌ သင့္ေတာ္လွၿပီဟု အၿမဲအစြဲ ယူမထားၾကႏွင့္။

(၇)
တစ္စံုတစ္ခု ျဖစ္ဖို႔ရန္ အေၾကာင္း အေထာက္အထားကို စဥ္းစားရာ၀ယ္ အေထာက္အထားေကာင္းကို ရ၍ သေဘာက်သျဖင့္လည္း အၿမဲအစြဲ ယူမထားၾကႏွင့္။

(၈)
"သူေျပာအပ္ေသာ အယူ၀ါဒသည္ ငါတုိ႔ စဥ္းစားေက်နပ္ထားေသာ အယူႏွင့္ ညီမွ်ေပသည္" ဟု အယူ၀ါဒခ်င္း တူ႐ံုမွ်ျဖင့္လည္း အၿမဲအစြဲ မယူၾကႏွင့္။

(၉)
"ဤရေသ့ရဟန္းကား ယံုၾကည္ထိုက္ေသာ အထက္တန္း ပုဂၢိဳလ္တည္း၊ ဒီလို ပုဂၢိဳလ္၏ စကားကို ေလးေလးစားစား မွတ္သားထိုက္သည္" ဟုလည္း စြဲစြဲၿမဲၿမဲ မွတ္ယူမထားၾကႏွင့္။

(၁၀)
"ဤရေသ့ရဟန္းကား ငါတို႔ ကိုးကြယ္အပ္ေသာ ဆရာျဖစ္၏။ ငါ့ဆရာစကားကို ငါ မွတ္သားသင့္သည္" ဟုလည္း စြဲစြဲၿမဲၿမဲ မွတ္ယူမထားၾကႏွင့္။

ကာလာမ အမ်ိဳးသားတို႔... "ဤအက်င့္ေတြသည္ ေကာင္းလည္း မေကာင္း၊ အျပစ္လည္း မကင္း၊ ပညာရွိတို႔ ကဲ့ရဲ႕စရာလည္း ျဖစ္၏၊ ထိုအက်င့္အႀကံ အလုပ္အကုိင္ကုိ ျပဳလုိက္လွ်င္ စီးပြားမဲ့ ဒုကၡေရာက္ဖို႔ ျဖစ္၏" ဟု ကုိယ္တုိင္ နားလည္ေသာအခါ ထိုအက်င့္ ထိုအျပဳအမူမ်ားကို စြန္႔လိုက္ၾက၊ "စီးပြားတိုးတက္၍ သုခုရဖို႔ အက်င့္မ်ား" ဟု ကုိယ္တုိင္နားလည္ထားေသာ အက်င့္အႀကံမ်ားကိုသာ လုိက္နာျပဳက်င့္ၾက။
(တိကဂၤုတၱရပါဠိေတာ္)

( အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ ၏ အနာဂတ္သာသနာေရး စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။ )

No comments:

Post a Comment

 
Web Statistics